صدور کارت عضویت

No results found.

سوالات متداول

منظور از مدرک فعالیت در فیلد پیوست مدارک چیست؟

 

منظور از مدرک فعالیت، هر مدرکی است که نشان دهنده فعال اقتصادی بودن متقاضی باشد، به عنوان مثال یکی از مدارک ذیل دارای اعتبارباید پیوست شود:

الف) پروانه فعالیت اقتصادی اعم از تولیدی، توزیعی، کشاورزی، خدماتی و خدمات وابسته به این فعالیت ها و سایر فعالیت هایی که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان رشته های فعالیت معرفی شده اند. ب) ارائه معرفی نامه از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ج) گواهی ثبت در دفاتر تجاری از اداره ثبت شرکتها

هزینه حق عضویت برای صدور / تمدید کارت بازرگانی چه مقدار می باشد؟

 

برای فرآیند صدور، مبلغ 10.000.000 جهت حق ورود و به ازای هر سال مبلغ 20.000.000 ریال دریافت می شود.

فرم منشور عضویت را از کجا می توان تهیه کرد؟

 

در مرحله “فرم های گواهی” بر روی گزینه آبی رنگ با عنوان “فرم منشور عضویت” کلیک کرده، فایل PDF مربوط به تعهد نامه را پرینت گرفته و در قسمت پیوست مدارک همین صفحه بارگذاری گردد.

جهت دریافت کارت عضویت چه مدارکی لازم است؟

 

کارت عضویت حقیقی:

  • کارت ملی
  • شناسنامه (در صورت وجود تغییرات، صفحه توضیحات شناسنامه باید پیوست شود)
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم (طبق آیین نامه عضویت)
  • مدارک گروه فعالیت
  • فرم منشور

کارت عضویت حقوقی:

  • کارت ملی
  • شناسنامه (در صورت وجود تغییرات، صفحه توضیحات شناسنامه باید پیوست شود)
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم (طبق آیین نامه عضویت)
  • مدارک گروه فعالیت
  • فرم منشور عضویت
  • آگهی تاسیس و تغییرات شرکت -روزنامه رسمی به روز (مدیر عامل)
  • اساسنامه شرکت
جهت پیگیری فرآیند ثبت نام با چه شماره ای می توان تماس گرفت؟

 

جهت پیگیری فرآیند ثبت نام می بایست با شعبه اتاق بازرگانی استان و یا شعبه اتاق متولی درخواست کارت تماس گرفته شود.

آیا امکان دریافت کارت عضویت از همه اتاق ها وجود دارد؟

 

انتخاب اتاق یا شعبه اتاق متولی، براساس استان محل ثبت شرکت (برای متقاضیان حقوقی) و استان محل فعالیت (برای متقاضیان حقیقی) می باشد.

چه اشخاصی می توانند کارت عضویت دریافت کنند؟

 

تمامی افراد که فعال اقتصادی هستند می توانند متقاضی دریافت کارت عضویت باشند (حتی اتباع خارجی)؛ مگر اینکه طبق استعلام سازمان اداری و استخدامی کارمند دولت باشند.( اعضا هیئت علمی دانشگاهها و مراکز آموزشی زیر نظر وزارت علوم از شرط کارمند دولت بودن، مستثنی هستند)

مدت زمان دریافت کارت عضویت چند روز می باشد؟

 

این مدت، به زمان انجام فرآیند توسط متقاضی و تعداد پرونده هایی که در صف بررسی توسط کارشناس اتاق مربوطه وجود دارد، بستگی دارد.

مدت اعتبار کارت عضویت اتاق بازرگانی چند سال است؟

 

مدت اعتبار کارت عضویت یک سال تا پنج سال می باشد.

آیا دریافت کارت عضویت از اتاق های سراسر کشور با هم متفاوت است؟

 

در اصل کارت تفاوتی وجود ندارد؛ تنها تفاوت می تواند خدماتی باشد که اتاق های استانی بنابر امکانات خود به بازرگانان ارائه می دهند.

آیا با دریافت کارت عضویت از اتاق های شهرستان، دارنده کارت عضو اتاق بازرگانی ایران نیز می شود؟

بله. هر فرد با عضویت فعال در اتاقهای استانی، عضو فعال اتاق بازرگانی ایران نیز می باشد.

مزایای دریافت کارت عضویت چیست ؟

 

هر شعبه اتاق بازرگانی به نسبت اختیارات خود مزایای ویژه ای در اختیار بازرگانان قرار خواهد داد که جهت کسب اطلاعات بیشتر باید با شعبه اتاق متولی کارت عضویت تماس گرفته شود.

نحوه انتخاب رشته فعالیت در سربرگ مربوطه به چه صورت است؟

 

در این قسمت با توجه به گروه کالایی واردات و یا صادرات، می توان نزدیک ترین کالا به فعالیت را از ستون سمت راست انتخاب و از ستون دوم گزینه اضافه را به عنوان فعالیت اصلی کلیک نمود.

آیا در صورت مفقود شدن کارت عضویت امکان صدور المثنی وجود دارد؟

 

بله. ابتدا شعبه اتاق متولی را در جریان مفقود شدن کارت قرارداده، تا طی فرآیند مناسب (المثنی)کارت جدید صادر گردد.

چرا در زمان ثبت نام کارت عضویت، پیغام “شناسه ملی یا شناسه شرکت تکراریست” داده می شود؟

 

به دلیل اینکه ثبت نام ناتمام(فرآیند تکمیل نشده است) با اطلاعات متقاضی در سامانه کارت بازرگانی هوشمند وجود دارد که برای رفع آن می بایست به شعبه اتاق متولی اطلاع رسانی گردد.

در زمان ثبت نام، کد ملی/شناسه ملی اشتباه وارد شده است .چگونه می توان وارد سامانه گردید و اصلاحات را انجام داد؟

 

چنانچه در زمان ثبت نام اطلاعات متقاضی اشتباه وارد شده است و امکان دریافت کلمه عبور وجود ندارد، میتوان با شعبه اتاق متولی تماس حاصل نموده و رمز عبور را جهت ورود به سامانه دریافت نمود.

پس از ثبت نام رمز از طریق پیامک دریافت نگردیده است.

 

از قسمت فراموشی و دریافت رمز عبور، شماره کارت (برای ثبت نام های حقیقی کد ملی و ثبت نام های حقوقی شناسه ملی شرکت) را وارد کرده ،یکبار روی صفحه کلیک نموده تا فیلد های تاریخ انقضا و کد ملی غیر فعال شود. در این مرحله با وارد کردن شماره همراهی که در زمان ثبت نام ثبت شده است و زدن دکمه ارسال کلمه عبور، رمز عبور مجددا برای پیامک خواهد گردید.

آیا دریافت کارت عضویت محدودیت سنی دارد؟

 

بله .طبق آیین نامه عضویت، سن متقاضیان می بایست 20 سال تمام باشد.

رمز عبوری که پیامک شده تا چه زمانی معتبر است؟

 

تا قبل از اینکه متقاضی آن را تغییر ندهد معتبر می باشد.

نحوه ی اطلاع رسانی از مراحل بعدی فرآیند، پس از تکمیل پیش نویس توسط متقاضی چگونه است؟

 

بعد از تایید نهایی درخواست کارت از پیش نویس توسط متقاضی، پرونده برای بررسی به پیش نویس شعبه اتاق متولی کارت ارجاع داده می شود. تمام مراحل بررسی مدارک و پرداخت ها، توسط پیامک اطلاع رسانی خواهد گردید.

نحوه دریافت فیزیک کارت عضویت به چه صورت است؟

 

به صورت حضوری در شعبه اتاق متولی کارت و یا ارسال از طریق پست به محل کار انجام می گیرد.

آیا امکان صدور بیش از یک کارت عضویت برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد؟

 

وجود یک کارت عضویت حقیقی و یک کارت عضویت حقوقی به صورت همزمان برای یک شخص بلامانع است اما داشتن دو کارت عضویت حقیقی یا دو کارت عضویت حقوقی برای یک شخص امکانپذیر نیست.

آیا امکان صدور کارت عضویت حقوقی برای مدیرعاملی که قبلا مدیرعامل شرکت دیگری بوده است وجود دارد؟

 

بله، در صورتی که کارت عضویت شرکت قبلی غیرفعال شود یا منقضی شده باشد یا شرکت قبلی مدیر عامل جدید معرفی نماید.

چگونه می توان هنگام ثبت نام برای کارشناس پرونده پیغامی قرار داد؟

 

در انتهای صفحه ی مربوط به مرحله ی تایید نهایی، کادری با نام “توضیحات گردش کار” قرار داده شده است که می توان پیغام موردنظر را برای کارشناس پرونده قرار داد.

مدت اعتبار کارت عضویت چقدر است؟

یک سال تا پنج سال.

آیا امکان صدور کارت حقوقی برای مدیرعاملی که قبلا مدیرعامل شرکت دیگری بوده است وجود دارد؟

بله، در صورتی که کارت شرکت قبلی غیرفعال شود یا شرکت قبلی مدیر عامل جدید معرفی نماید.

آیا امکان صدور بیش از یک کارت عضویت/ بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد؟

وجود یک کارت حقیقی و یک کارت حقوقی به صورت همزمان برای یک شخص بلامانع است اما داشتن دو کارت حقیقی یا دو کارت حقوقی برای یک شخص امکانپذیر نیست.

در چه مواردی کارت عضویت/بازرگانی تعلیق می شود؟

در صورت مفقودی کارت

آیا صدور کارت برای رئیس هیئت مدیره امکان پذیر است؟

در کارت بازرگانی تنها مدیر عامل و در کارت های عضویت، رئیس هیئت مدیره نیز می تواند کارت دریافت نماید.

برای هر کارت بازرگانی و عضویت چند مورد از رشته فعالیت ها را می توان انتخاب کرد؟

برای کارت بازرگانی حداکثر سه رشته فعالیت و برای کارت عضویت فقط “خدمات” را می توان انتخاب نمود. درصورتی که شرکت دارای” گواهی نمایندگی” و یا “مادر تخصصی” باشد می تواند با زدن تیک نمایندگی در مراحل ثبت نام و ارائه مدرک به شعبه متولی، از 14 رشته فعالیت بهره مند شود.

برای تمدید کارت در سامانه چه زمانی می توان اقدام کرد؟

برای تمدید می توان از 60 روز مانده به پایان اعتبار کارت اقدام کرد.

چگونه می توان اقدام به صدور کارت بازرگانی/عضویت نمود؟

با ورود به پیشخوان اینترنتی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند (cscs.chambertrust.ir) می توان نسبت به صدورکارت بازرگانی / عضویت به روال زیر اقدام نمود: در صورتی که بازرگان درخواست کارت عضویت/ بازرگانی حقیقی داشته باشد شماره ملی خود را وارد کند و اگر درخواست کارت عضویت/ بازرگانی حقوقی داشته باشد شناسه شرکت را وارد کند . پس از مشخص کردن نوع کارت، کد پستی، نام شعبه انتخابی و تلفن همراه و سپس زدن دکمه ” دریافت کد اعتبار سنجی ” کدی 6 رقمی به تلفن همراه ارسال می شود که با وارد کردن کد در کادر مخصوص خود و تایید ” آشنایی با قوانین و مقررات ” و سپس زدن دکمه ثبت وارد کارتابل خود شده و با زدن دکمه اغاز ثبت نام، مراحل ثبت نام خود را مرحله به مرحله انجام دهد. بدیهی است پس از ورود به کارتابل، کدی با حروف لاتین به عنوان رمز عبور برای بازرگان پیامک می شود که برای ورود مجدد می تواند از آن کد استفاده نماید.

حداقل سن قابل قبول برای اخذ کارت ( بازرگانی/عضویت ) چند سال است؟

23 سال تمام.

حداقل مدرک تحصیلی برای صدور کارت بازرگانی چیست؟

حداقل دیپلم متوسطه