سوالات متداول
با مراجعه به “سامانه جامع تجارت”، به آدرس “NTSW.ir” و ورود به کارتابل شخص متقاضی می توان پایه فعالیت خود را در بخش بارگزاری صلاحیت ها انتخاب؛ و سپس با گزینه کارت بازرگانی، درخواست خود را ثبت نمایید.
چنانچه متقاضی طبق استعلام انجام گرفته توسط “سامانه جامع تجارت” از سامانه های مربوطه مانند سامانه بهین یاب و … تولیدی شناخته شود، می توان کارت با اعتبار 1 تا 5سال را درخواست نمود.
مطابق با آیین نامه جدید، امکان صدور کارت بازرگانی حقوقی، برای تمامی افراد دارای حق امضا امکان پذیر می باشد.
در تب مشخصات ثبتی و در مراحل ثبت نام “سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” به آدرس “cscs.chambertrust.ir”، به صورت لینک قابل مشاهده می باشد.
در صورت مشاهده چنین مسئله ای، ابتدا باید فرآیند های جاری در ” سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” تعیین تکلیف شوند؛ بدین منظور ضروری است تا موضوع از شعبه متولی کارت پیگیری گردد.
جهت بررسی علت این پیغام باید از شعبه متولی کارت پیگیری نموده و چنانچه فرآیند جاری در ” سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” وجود داشته باشد باید توسط کارشناس مربوطه بررسی و تعیین تکلیف گردد.
این پیغام زمانی نمایش داده می شود که درخواست دیگری در “سامانه جامع تجارت”در حال انجام باشد.
در این مرحله کارشناس شعبه متولی کارت در حال بررسی وجوه سالهای قبل می باشد، در صورت نیاز به تسریع این موضوع، می توان با شعبه متولی کارت تماس حاصل نمود.
ابتدا باید وضعیت درخواست در “سامانه جامع تجارت” بررسی و در صورتی که وضعیت آن “ارسال به اتاق” بود با شعبه متولی کارت جهت بررسی و حل مسئله تماس گرفته شود.
از طریق گزینه “پرداخت توسط متقاضی”در کارتابل بازرگان در ” سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” می توان مبالغ را به دو صورت نقدی و الکترونیک پرداخت نمود.
پرداخت نقدی:
در ستون آخر جدول مبالغ می توان فیش های پرداختی را دریافت و با مراجعه به بانک، پرداخت را انجام و فیش های پرداختی را در سامانه بارگذاری نمود.
(در زمان پرداخت باید مبالغ را به صورت جدا گانه واریز نمود)
پرداخت الکترونیک:
در جدول مبالغ و با استفاده از کلیک در مربع خالی، ردیف مربوطه را انتخاب و با کلیک دکمه پرداخت به درگاه پرداخت وصل شده و پرداخت انجام می پذیرد.
در ارتباط با پرداخت الکترونیکی، امکان پرداخت تجمیعی(سه در هزا ریک سال خاص ، چهار در هزار یک سال خاص و یا یک در هزار یک سال خاص و حق عضویت) نیز وجود دارد.
پس از انجام پرداخت لازم است، درخواست نهایی گردیده تا پرونده به شعبه متولی کارت ارجاع داده شود.
طبق اعلام سازمان صمت، هیچ ارگان و یا سازمانی نیاز به رویت فیزیک کارت جهت احزار نداشته و لذا در صورت درخواست سازمان و یا هر ارگانی جهت ارائه فیزیک کارت می توان با مراجعه به سازمان صمت استان مربوطه، معرفی نامه ای مبنی بر دارا بودن کارت فعال دریافت نمود.
در صورت معتبر بودن کارت، لازم است مدیرعامل جدید با شماره ملی در سامانه “ntsw.ir” ثبت نام نموده و پایه حقوقی (شناسه ملی شرکت) را معرفی نماید و سپس ادامه فرآیند، در “”سامانه جامع تجارت”” و در بخش “بارگذاری صلاحیت ها” انجام شود.
در صورت تولیدی بودن کارت بازرگانی، امکان انتخاب شعبه متولی، هم از استان کارخانه و هم از استان دفتر مرکزی وجود دارد.
لازم است با مراجعه به کارتابل متقاضی در “سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” به آدرس “cscs.chambertrust.ir” شعبه اتاق استان کارخانه انتخاب و ذخیره شود.
در صورت رفع اتهام، ضروری است تا متقاضی به همراه نامه مراجع ذی صلاح به سازمان مربوطه مراجعه کرده و فرآیند رفع تعلیق از صمت انجام پذیرد.
خیر. شعبه اتاق متولی بر اساس استان دفتر مرکزی در “سامانه جامع تجارت” تعیین می شود.
تنها شرکتهای تولیدی می توانند در صورت انتخاب، از استان محل کارخانه کارت بازرگانی دریافت نمایند.
با پیوست “پروانه تولیدی” و در صورت اطمینان از ثبت نام در “سامانه بهین یاب” و دارا بودن پروانه معتبر، می توان متقاضی دریافت کارت، به صورت تولیدی بود.
در صورتی که وضعیت درخواست در “”سامانه جامع تجارت”” به دو وضعیت “ارسال به اتاق ” و یا ” در حال بررسی اتاق ” باشد می توان درخواست خود را از اتاق های استانی پیگیری نمود..
با مراجعه به آدرس https://cscs.chambertrust.ir/samtInquiry.html و وارد نمودن “شماره کارت” و “شماره درخواست” می توان دلیل رد درخواست و یا آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده نمود.
باید فرآیند تمدید آغاز شود (در حین تمدید، امکان تغییر اطلاعات کارت نیز وجود دارد).
علاوه بر مدارک تمدید، باید کلیه مدارکی که در هنگام صدور کارت دریافت می شود به اتاق ارائه دهد.