تمدید کارت بازرگانی

No results found.

سوالات متداول

درخواست تمدید کارت بازرگانی از چه طریق انجام می شود ؟

 

با مراجعه به “سامانه جامع تجارت”، به آدرس “NTSW.ir” و ورود به کارتابل شخص متقاضی می توان پایه فعالیت خود را در بخش بارگزاری صلاحیت ها انتخاب؛ و سپس با گزینه کارت بازرگانی، درخواست خود را ثبت نمایید.

شرایط درخواست کارت بازرگانی با اعتبار بیشتر از یک سال چیست؟

 

چنانچه متقاضی طبق استعلام انجام گرفته توسط “سامانه جامع تجارت” از سامانه های مربوطه مانند سامانه بهین یاب و … تولیدی شناخته شود، می توان کارت با اعتبار 1 تا 5سال را درخواست نمود.

آیا امکان درخواست دریافت کارت بازرگانی برای شخصی غیر از مدیرعامل وجود دارد؟

 

مطابق با آیین نامه جدید، امکان صدور کارت بازرگانی حقوقی، برای تمامی افراد دارای حق امضا امکان پذیر می باشد.

فرم تعهد نامه کارت بازرگانی و مبارزه با پولشویی در کدام مرحله وجود دارد؟

 

در تب مشخصات ثبتی و در مراحل ثبت نام “سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” به آدرس “cscs.chambertrust.ir”، به صورت لینک قابل مشاهده می باشد.

وضعیت درخواست درسامانه جامع “درحال بررسی اتاق” است اما هیچ فرآیندی در” سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” شروع نشده است.

 

در صورت مشاهده چنین مسئله ای، ابتدا باید فرآیند های جاری در ” سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” تعیین تکلیف شوند؛ بدین منظور ضروری است تا موضوع از شعبه متولی کارت پیگیری گردد.

در زمان ثبت درخواست در “سامانه جامع تجارت” با پیغام “شما یک فرآیند جاری در سامانه اتاق بازرگانی دارید” مواجه شده واجازه ثبت فرآیند جدید داده نمی شود.

 

جهت بررسی علت این پیغام باید از شعبه متولی کارت پیگیری نموده و چنانچه فرآیند جاری در ” سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” وجود داشته باشد باید توسط کارشناس مربوطه بررسی و تعیین تکلیف گردد.

در زمان ثبت درخواست در “سامانه جامع تجارت” با پیغام ” شما یک فرآیند جاری در سامانه اعتبارسنجی دارید” مواجه شده و اجازه ثبت فرآیند جدید داده نمی شود.

 

این پیغام زمانی نمایش داده می شود که درخواست دیگری در “سامانه جامع تجارت”در حال انجام باشد.

پرونده در مرحله “اسناد مالی” و با کلیک بر روی دکمه مرحله بعد پیغام “کارشناس درحال بررسی وجوه درامدی است” نمایش داده می شود.

 

در این مرحله کارشناس شعبه متولی کارت در حال بررسی وجوه سالهای قبل می باشد، در صورت نیاز به تسریع این موضوع، می توان با شعبه متولی کارت تماس حاصل نمود.

در مرحله تایید نهایی با کلیک بر روی دکمه تایید، پیغام “لازم است اطلاعات به روز از سامانه جامع تجارت دریافت شود” نمایش داده می شود.

 

ابتدا باید وضعیت درخواست در “سامانه جامع تجارت” بررسی و در صورتی که وضعیت آن “ارسال به اتاق” بود با شعبه متولی کارت جهت بررسی و حل مسئله تماس گرفته شود.

پرداخت مبالغ تعیین شده، چگونه انجام شود؟

 

از طریق گزینه “پرداخت توسط متقاضی”در  کارتابل بازرگان در ” سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” می توان مبالغ را به دو صورت نقدی و الکترونیک پرداخت نمود.
پرداخت نقدی:
در ستون آخر جدول مبالغ می توان فیش های پرداختی را دریافت و با مراجعه به بانک، پرداخت را انجام و فیش های پرداختی را در سامانه بارگذاری نمود.
(در زمان پرداخت باید مبالغ را به صورت جدا گانه واریز نمود)
پرداخت الکترونیک:
در جدول مبالغ و با استفاده از کلیک در مربع خالی، ردیف مربوطه را انتخاب و با کلیک دکمه پرداخت به درگاه پرداخت وصل شده و پرداخت انجام می پذیرد.
در ارتباط با پرداخت الکترونیکی، امکان پرداخت تجمیعی(سه در هزا ریک سال خاص ، چهار در هزار یک سال خاص و یا یک در هزار یک سال خاص و حق عضویت) نیز وجود دارد.
پس از انجام پرداخت لازم است، درخواست نهایی گردیده تا پرونده به شعبه متولی کارت ارجاع داده شود.

درخواست کارت مجدد در صورت مفقود شدن چگونه می باشد؟

 

طبق اعلام سازمان صمت، هیچ ارگان و یا سازمانی نیاز به رویت فیزیک کارت جهت احزار نداشته و لذا در صورت درخواست سازمان و یا هر ارگانی جهت ارائه فیزیک کارت می توان با مراجعه به سازمان صمت استان مربوطه، معرفی نامه ای مبنی بر دارا بودن کارت فعال دریافت نمود.

در صورت داشتن تغییر مدیر عامل چه مراحلی باید انجام گیرد؟

 

در صورت معتبر بودن کارت، لازم است مدیرعامل جدید با شماره ملی در سامانه “ntsw.ir” ثبت نام نموده و پایه حقوقی (شناسه ملی شرکت) را معرفی نماید و سپس ادامه فرآیند، در “”سامانه جامع تجارت”” و در بخش “بارگذاری صلاحیت ها” انجام شود.

در صورت تولیدی بودن، آیا می توان از اتاق بازرگانی استان کارخانه درخواست کارت کرد؟

 

در صورت تولیدی بودن کارت بازرگانی، امکان انتخاب شعبه متولی، هم از استان کارخانه و هم از استان دفتر مرکزی وجود دارد.
لازم است با مراجعه به کارتابل متقاضی در “سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند” به آدرس “cscs.chambertrust.ir” شعبه اتاق استان کارخانه انتخاب و ذخیره شود.

در صورتی که کارت بازرگانی تعلیق شده باشد، آیا میتوان بلافاصله تمدید انجام داد؟

 

در صورت رفع اتهام، ضروری است تا متقاضی به همراه نامه مراجع ذی صلاح به سازمان مربوطه مراجعه کرده و فرآیند رفع تعلیق از صمت انجام پذیرد.

آیا می توان از استان مورد نظر متقاضی، درخواست کارت بازرگانی نمود؟

 

خیر. شعبه اتاق متولی بر اساس استان دفتر مرکزی در “سامانه جامع تجارت” تعیین می شود.
تنها شرکتهای تولیدی می توانند در صورت انتخاب، از استان محل کارخانه کارت بازرگانی دریافت نمایند.

چگونه می توان درخواست کارت بازرگانی به صورت تولیدی نمود؟

 

با پیوست “پروانه تولیدی” و در صورت اطمینان از ثبت نام در “سامانه بهین یاب” و دارا بودن پروانه معتبر، می توان متقاضی دریافت کارت، به صورت تولیدی بود.

در چه وضعیتی از مراحل درخواست، می توان ادامه روند را از اتاق بازرگانی پیگیری کرد؟

 

در صورتی که وضعیت درخواست در “”سامانه جامع تجارت”” به دو وضعیت “ارسال به اتاق ” و یا ” در حال بررسی اتاق ” باشد می توان درخواست خود را از اتاق های استانی پیگیری نمود..

وضعیت کارت در “سامانه جامع تجارت”، “رد اتاق بازرگانی” می باشد. علت این موضوع چیست؟

 

با مراجعه به آدرس https://cscs.chambertrust.ir/samtInquiry.html و وارد نمودن “شماره کارت” و “شماره درخواست” می توان دلیل رد درخواست و یا آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده نمود.

با توجه به اتمام اعتبار کارت بازرگانی و نیاز به تغییر مدیرعامل، از چه فرآیندی می توان استفاده کرد؟

 

باید فرآیند تمدید آغاز شود (در حین تمدید، امکان تغییر اطلاعات کارت نیز وجود دارد).

دارندگان کارت بازرگانی چنانچه پس از اتمام مدت اعتبار، حداکثر تا دو سال اقدام به تمدید کارت ننمایند چه مدارکی باید به اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی ارائه دهند؟

 

علاوه بر مدارک تمدید، باید کلیه مدارکی که در هنگام صدور کارت دریافت می شود به اتاق ارائه دهد.