تمدید کارت عضویت

No results found.

سوالات متداول

منظور از مدرک فعالیت در فیلد پیوست مدارک چیست؟

 

منظور از مدرک فعالیت، هر مدرکی است که نشان دهنده فعال اقتصادی بودن متقاضی باشد، به عنوان مثال یکی از مدارک ذیل دارای اعتبارباید پیوست شود:

الف) پروانه فعالیت اقتصادی اعم از تولیدی، توزیعی، کشاورزی، خدماتی و خدمات وابسته به این فعالیت ها و سایر فعالیت هایی که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان رشته های فعالیت معرفی شده اند. ب) ارائه معرفی نامه از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ج) گواهی ثبت در دفاتر تجاری از اداره ثبت شرکتها

هزینه حق عضویت برای صدور / تمدید کارت بازرگانی چه مقدار می باشد؟

 

برای فرآیند صدور، مبلغ 10.000.000 جهت حق ورود و به ازای هر سال مبلغ 20.000.000 ریال دریافت می شود.

فرم منشور عضویت را از کجا می توان تهیه کرد؟

 

در مرحله “فرم های گواهی” بر روی گزینه آبی رنگ با عنوان “فرم منشور عضویت” کلیک کرده، فایل PDF مربوط به تعهد نامه را پرینت گرفته و در قسمت پیوست مدارک همین صفحه بارگذاری گردد.

جهت دریافت کارت عضویت چه مدارکی لازم است؟

 

کارت عضویت حقیقی:

  • کارت ملی
  • شناسنامه (در صورت وجود تغییرات، صفحه توضیحات شناسنامه باید پیوست شود)
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم (طبق آیین نامه عضویت)
  • مدارک گروه فعالیت
  • فرم منشور

کارت عضویت حقوقی:

  • کارت ملی
  • شناسنامه (در صورت وجود تغییرات، صفحه توضیحات شناسنامه باید پیوست شود)
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم (طبق آیین نامه عضویت)
  • مدارک گروه فعالیت
  • فرم منشور عضویت
  • آگهی تاسیس و تغییرات شرکت -روزنامه رسمی به روز (مدیر عامل)
  • اساسنامه شرکت
جهت پیگیری فرآیند ثبت نام با چه شماره ای می توان تماس گرفت؟

 

جهت پیگیری فرآیند ثبت نام می بایست با شعبه اتاق بازرگانی استان و یا شعبه اتاق متولی درخواست کارت تماس گرفته شود.

آیا امکان دریافت کارت عضویت از همه اتاق ها وجود دارد؟

 

انتخاب اتاق یا شعبه اتاق متولی، براساس استان محل ثبت شرکت (برای متقاضیان حقوقی) و استان محل فعالیت (برای متقاضیان حقیقی) می باشد.

مدت زمان دریافت کارت عضویت چند روز می باشد؟

 

این مدت، به زمان انجام فرآیند توسط متقاضی و تعداد پرونده هایی که در صف بررسی توسط کارشناس اتاق مربوطه وجود دارد، بستگی دارد.

مدت اعتبار کارت عضویت اتاق بازرگانی چند سال است؟

 

مدت اعتبار کارت عضویت یک سال تا پنج سال می باشد.

آیا دریافت کارت عضویت از اتاق های سراسر کشور با هم متفاوت است؟

 

در اصل کارت تفاوتی وجود ندارد؛ تنها تفاوت می تواند خدماتی باشد که اتاق های استانی بنابر امکانات خود به بازرگانان ارائه می دهند.

آیا با دریافت کارت عضویت از اتاق های شهرستان، دارنده کارت عضو اتاق بازرگانی ایران نیز می شود؟

بله. هر فرد با عضویت فعال در اتاقهای استانی، عضو فعال اتاق بازرگانی ایران نیز می باشد.

مزایای دریافت کارت عضویت چیست ؟

 

هر شعبه اتاق بازرگانی به نسبت اختیارات خود مزایای ویژه ای در اختیار بازرگانان قرار خواهد داد که جهت کسب اطلاعات بیشتر باید با شعبه اتاق متولی کارت عضویت تماس گرفته شود.

نحوه انتخاب رشته فعالیت در سربرگ مربوطه به چه صورت است؟

 

در این قسمت با توجه به گروه کالایی واردات و یا صادرات، می توان نزدیک ترین کالا به فعالیت را از ستون سمت راست انتخاب و از ستون دوم گزینه اضافه را به عنوان فعالیت اصلی کلیک نمود.

آیا در صورت مفقود شدن کارت عضویت امکان صدور المثنی وجود دارد؟

 

بله. ابتدا شعبه اتاق متولی را در جریان مفقود شدن کارت قرارداده، تا طی فرآیند مناسب (المثنی)کارت جدید صادر گردد.

پس از ثبت نام رمز از طریق پیامک دریافت نگردیده است.

 

از قسمت فراموشی و دریافت رمز عبور، شماره کارت (برای ثبت نام های حقیقی کد ملی و ثبت نام های حقوقی شناسه ملی شرکت) را وارد کرده ،یکبار روی صفحه کلیک نموده تا فیلد های تاریخ انقضا و کد ملی غیر فعال شود. در این مرحله با وارد کردن شماره همراهی که در زمان ثبت نام ثبت شده است و زدن دکمه ارسال کلمه عبور، رمز عبور مجددا برای پیامک خواهد گردید.

آیا دریافت کارت عضویت محدودیت سنی دارد؟

 

بله .طبق آیین نامه عضویت، سن متقاضیان می بایست 20 سال تمام باشد.

رمز عبوری که پیامک شده تا چه زمانی معتبر است؟

 

تا قبل از اینکه متقاضی آن را تغییر ندهد معتبر می باشد.

نحوه ی اطلاع رسانی از مراحل بعدی فرآیند، پس از تکمیل پیش نویس توسط متقاضی چگونه است؟

 

بعد از تایید نهایی درخواست کارت از پیش نویس توسط متقاضی، پرونده برای بررسی به پیش نویس شعبه اتاق متولی کارت ارجاع داده می شود. تمام مراحل بررسی مدارک و پرداخت ها، توسط پیامک اطلاع رسانی خواهد گردید.

نحوه دریافت فیزیک کارت عضویت به چه صورت است؟

 

به صورت حضوری در شعبه اتاق متولی کارت و یا ارسال از طریق پست به محل کار انجام می گیرد.

دارندگان کارت عضویت چنانچه پس از اتمام مدت اعتبار، حداکثر تا دو سال اقدام به تمدید کارت ننمایند چه مدارکی باید به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارائه دهند؟

 

علاوه بر مدارک تمدید، باید کلیه مدارکی که در هنگام صدور کارت دریافت می شود به اتاق ارائه دهد.